 
        
           
        
           
        
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
          MBX-8T R 1/8 4WD OFF-ROAD TRUGGY W/O WHEELS
Den nya Mugen Seiki MBX8TR har testats och utvecklats av världens bästa förare och kommer snart att finnas tillgänglig för dig! Teamet på Mugen Seiki har lagt mycket tid på att testa och utveckla MBX8TR-geometrin under tävlingsförhållanden under hela 2022, vilket har lett till flera stora segrar. MBX8TR har flera nya delar för att öka stabiliteten, bättre grepp bak, förbättrade hopp och landningar, och erbjuder fler inställningsmöjligheter.
Stötdämpning:
Nya "C"- och "D"-stötdämparfästen använder nu fyrkantiga brickor för ökad justerbarhet av toe-in, anti-squat och geometri. De främre och bakre armarna använder ett slagtåligt material för ökad hållbarhet. Stela LW-fram- och bakarmar finns tillgängliga som tillvalsdelar för MBX8TR. De bakre hjulupphängningarna är också nya för MBX8TR. De formgjutna hjulupphängningarna har CFRP-plattor för att justera bakre rollcenter.
Nytt främre stötdämpartorn och övre främre armfäste som använder nya pivotinsatser för ökad justerbarhet.
Koppling:
Ny 4-backs koppling. MBX8TR levereras med en helt ny 4-backskoppling från Mugen Seiki. Den nya 4-backskopplingen är designad för att vara lätt att arbeta med och mer justerbar än andra 4-backskopplingar på marknaden. Denna premiumkoppling har ett 34mm aluminiumflywheel med löstagbara stålpinnar. Den nya kopplingen har en unik metod för att justera fjäderns spänning för att finjustera inkopplingen efter din motor, banförhållanden och personliga preferenser, vilket optimerar bränsleförbrukning och prestanda. Flera alternativ för kopplingsfjädrar finns tillgängliga som tillval. Den nya ventilerade 13T kopplingsklockan, två kolfiberbackar och två aluminiumbackar ingår i MBX8TR-kitet.
Differential och drivlina:
High Traction Differentials ingår i MBX8TR. Mugen Seiki HTD ger ökad acceleration, längre körtid och mer konsekvent hantering. HTD ökar också stabiliteten, dragkraften och förbättrar hanteringen på ojämnt underlag. MBX8TR levereras med nya solväxlar för förbättrad inre mesh och diff-verkan. MBX8TR-kitet inkluderar en 10T snedväxel och 46T koniska kugghjul.
Kaross och vinge:
Ny Flash Point-kaross sänker tyngdpunkten, ökar styrningen och förbättrar hopp och landning.
Lättviktsvinge med hög downforce som tillåter mer luft att flöda genom vingen, vilket förbättrar hopp i blåsiga förhållanden. Den nya vingen är hållbar, lätt och ger fantastisk stabilitet och bakre grepp.
Reviderat bakre vingfäste för extra downforce och ökad hållbarhet.
Ytterligare nya delar och förbättringar för MBX8TR:
Nya bakre stötdämparfjädrar (1,6 mm/L86/9T).
Nytt format och designat chassi.
Ny S-böjd luftfilterstövel och högvolyms filterhus.
Emulsionsstötdämparkapslar ingår i MBX8TR-kitet.
Ny bromsstyrning och bromsokfjädrar för smidigare, mer konsekventa bromsningar.
Nya krängningshämmarkragar för att minska rörelse i krängningshämmaren.
Aluminium vingbrickor.
Fram- och bakre LW-armar som tillval.
Fram- och bakre universella drivaxlar som tillval.
Differentialoljor:
Fram - #10,000 (B0317c)
Mitten - #10,000 (B0317c)
Bak - #7,000 (B0323b)
Stötdämpare, fjädrar och krängningshämmare:
Fram:
#600 olja (B0326a) | φ1,5 L75/7,5T stötdämparfjädrar (E0574) | φ1,3 6H kolvar (E2569a) | φ2,2 mm krängningshämmare (E0163)
Bak:
#600 olja (B0326a) | φ1,6 L86/9T stötdämparfjädrar (E2581) | φ1,3 6H kolvar (E2569a) | φ2,7 mm krängningshämmare (E0168)
Observera! Övrig nödvändig utrustning:
2-kanals radioset (sändare, mottagare, servo) / Batteri (flat pack) / 21-klass bakre avgasrörsmotor (endast chassikit) / Ljuddämpare / Manifold / Manifoldfjädrar / Däck / Hjul / Inner foam / Motorstarter / Karossmålningsverktyg / Bränsle
Kontakta oss för hjälp att välja rätt tillvalsutrustning!