MBX-8 "R" ECO 1/8 4WD OFF-ROAD BUGGY W/O WHEELS
MBX-8 "R" ECO 1/8 4WD OFF-ROAD BUGGY W/O WHEELS
Med framgångarna för MBX8R-kitet erbjuder nu Mugen Seiki en MBX8R Eco som inkluderar många av samma delar som MBX8R. Den nya Mugen Seiki MBX8R Eco-buggyn har testats och utvecklats av de bästa förarna i världen, och snart kan du få tag på en! Teamet på Mugen Seiki lade ner mycket tid på att testa och utveckla MBX8R-geometrin under tävlingsförhållanden under hela 2021, vilket ledde till flera stora segrar. Ryan Maifield vann The Dirt Nitro Challenge och ROAR 1/8th Electric Nationals återigen 2021! MBX8R Eco har många nya delar för ökad stabilitet, bättre grepp bak, förbättrad hoppförmåga och ett brett justeringsområde.
Stötdämpning:
Nya stötdämparfästen och geometri. MBX8R Eco använder nya smala RF (C) och RR (D) pivotblock med nya pivotinsatser för ökad justerbarhet. Nya längre, lådformade bärarmar och förstärkningar. Den bakre bärarmen använder ett slagtåligt material för ökad hållbarhet. Hårdheten på de nedre bärarmarna kan justeras med valfria CFRP-plattor. De bakre hjulupphängningarna är också nya för MBX8R Eco. De formgjutna hjulupphängningarna har CFRP-plattor för att justera det bakre rullcentret.
Nytt främre stötdämpartorn och nytt fäste för främre övre bärarmen använder nya pivotinsatser för ökad justerbarhet.
Chassi:
MBX8R Eco-chassit har en något ny design för att anpassa sig till den nya stötdämpningsgeometrin. Chassit har ytterligare anpassning för att öka droop, avfasning på framsidan för ökad markfrigång, och är lättare.
Nytt batterifäste för 4S shorty och standardbatterier. Du kan installera antingen korta eller standardstorleksbatterier med den nya tvådelade batteriplattan. Kitet levereras med en rem för 4S kort batteri (380 mm) och en rem för 4S standardbatteri (455 mm).
Differential och drivlina:
High Traction-differentialer ingår i MBX8R Eco. Mugen Seiki HTD ger ökad acceleration, längre körtid och mer konsekvent hantering. HTD ökar också stabiliteten, greppet och förbättrar hanteringen på ojämnt underlag. HTD-differentialerna använder nya 20T interna kugghjul för förbättrad konsistens och smidigare drift. Detta underlättar timing i rytmsektioner, ger bättre grepp på ojämna och låggreppsytor och ökar dragkraften. MBX8R Eco levereras med 13T snedväxel, 44T koniska kugghjul samt 46T formgjort mittdrev i kitet.
Ny vinge och vingfäste:
Lättviktsvinge med hög downforce möjliggör bättre luftflöde för att förbättra hoppförmågan. Den nya IFMAR-godkända vingen är hållbar, lätt och mycket stabil både på banan och i luften.
- Justerat bakre vingfäste ger extra downforce och ökad hållbarhet. CFRP vingplatta finns som tillvalsdel.
Ytterligare nya delar för MBX8R Eco:
- Nya krängningshämmarkragar för att minska rörelsen i krängningshämmaren.
- Emulsionsstötdämpare ingår i MBX8R Eco-kitet.
- Vingbrickor i aluminium.
- Uppdaterat centralt diff-skydd med hål för lättning.
Tillval: Hårdare och lättare främre/bakre nedre armar finns som tillval.
Observera! Övrig nödvändig utrustning:
2-kanals radioset för RC-bil (sändare, mottagare, servo) / Batterier för sändare / Elektrisk motor / ESC (Electronic Speed Controller) / Batterier för RC-bil / Laddare / Verktyg för karossmålning / Däck & hjul
Differentialoljor:
Fram - #5,000 (B0322)
Mitten - #5,000 (B0322)
Bak - #2,000 (B0334)
Stötdämpare, fjädrar och krängningshämmare:
Fram:
#550 olja (B0333) | φ1,6 L70/9,25T stötdämparfjädrar (E2516) | φ1,3 8H kolvar (E2525) | φ2,3 mm krängningshämmare (E0164)
Bak:
#550 olja (B0333) | φ1,6 L86/10,75T stötdämparfjädrar (E0563) | φ1,3 8H kolvar (E2525) | φ2,7 mm krängningshämmare (E0168)