MBX-8R 1/8 4WD OFF-ROAD BUGGY W/O WHEELS
search
  • MBX-8R 1/8 4WD OFF-ROAD BUGGY W/O WHEELS
  • MBX-8R 1/8 4WD OFF-ROAD BUGGY W/O WHEELS
  • MBX-8R 1/8 4WD OFF-ROAD BUGGY W/O WHEELS
  • MBX-8R 1/8 4WD OFF-ROAD BUGGY W/O WHEELS
  • MBX-8R 1/8 4WD OFF-ROAD BUGGY W/O WHEELS
  • MBX-8R 1/8 4WD OFF-ROAD BUGGY W/O WHEELS
  • MBX-8R 1/8 4WD OFF-ROAD BUGGY W/O WHEELS
  • MBX-8R 1/8 4WD OFF-ROAD BUGGY W/O WHEELS
  • MBX-8R 1/8 4WD OFF-ROAD BUGGY W/O WHEELS

MBX-8 "R" NITRO 1/8 4WD OFF-ROAD BUGGY W/O WHEELS

7 761,00 kr

MBX-8 "R" NITRO 1/8 4WD OFF-ROAD BUGGY W/O WHEELS

Kvantitet

Den nya Mugen Seiki MBX8R-buggyn har testats och utvecklats av de bästa förarna i världen, och snart kan du få tag på en! Teamet på Mugen Seiki lade ner mycket tid på att testa och utveckla MBX8R-geometrin under tävlingsförhållanden under hela 2021, vilket ledde till flera stora segrar. Ryan Maifield vann The Dirt Nitro Challenge, Silver State Nitro Challenge och ROAR 1/8th Fuel Nationals - allt under samma år! MBX8R har många nya delar som ökar stabiliteten, ger bättre grepp bak, förbättrad hoppförmåga och erbjuder ett brett inställningsspektrum.

Stötdämpning:

Nya stötdämparfästen och geometri. MBX8R använder nya smala RF (C) och RR (D) pivotblock med nya pivotinsatser för ökad justerbarhet. Nya längre, lådformade bärarmar och förstärkningar. Den bakre armen använder ett slagtåligt material för ökad hållbarhet. Hårdheten på de nedre bärarmarna kan justeras med valfria CFRP-plattor. Även de bakre hjulupphängningarna är nya för MBX8R. De formgjutna hjulupphängningarna har CFRP-plattor för att justera det bakre rullcentret.

Nytt främre stötdämpartorn och nytt fäste för övre främre bärarm använder nya pivotinsatser för ökad justerbarhet.

Chassi:

MBX8R-chassit har en något ny design för att anpassa sig till den nya stödämpningsgeometrin.

Koppling:

Ny 4-backskoppling. MBX8R kommer med en helt ny 4-backskoppling från Mugen Seiki. Den nya 4-backskopplingen är utformad för att vara enkel att arbeta med och mer justerbar. Kopplingen har ett 34 mm aluminium 4-backs svänghjul med avtagbara stålpinnar. Den nya kopplingen har en unik metod för att justera fjäderspänningen för att optimera inkoppling beroende på motor, banförhållanden och personliga preferenser för att förbättra bränsleförbrukning och prestanda. Flera kopplingsfjädrar kommer att finnas som tillvalsdelar. Ny ventilerad 13T kopplingsklocka kommer att ingå i MBX8R-kitet. MBX8R kommer med två aluminium- och två kolfiberbackar i kitet.

Differential och drivlina:

High Traction-differentialer ingår i MBX8R. Mugen Seiki HTD ger ökad acceleration, längre körtid och mer konsekvent hanterbarhet. HTD ökar också stabiliteten, greppet och förbättrar hanteringen under ojämna förhållanden. HTD-differentialerna använder 20T interna kugghjul för förbättrad konsistens och smidigare drift. Detta underlättar timing i rytmsektioner, ger bättre grepp på ojämna och låggreppsytor, ökar dragkraften och förbättrar bränsleekonomin. MBX8R levereras med 12T snedväxel och 42T koniska kugghjul samt 46T mittdrev i kitet.

Ny vinge och vingfäste:

Lättviktsvinge med hög downforce möjliggör bättre luftflöde för att förbättra hoppförmågan. Den nya IFMAR-godkända vingen är hållbar, lätt och mycket stabil både på banan och i luften.

Omgjort bakre vingfäste ger extra downforce och ökad hållbarhet. CFRP vingplatta finns som tillvalsdel.

Ny S-böjd luftfilterstövel och filterhus med hög volym.

Ny bromsstyrning och bromsoksfjädrar för smidigare och mer konsekvent bromsning.

Ny 90-graders bränsletanksanslutning för renare bränsleledning.

Nya krängningshämmarkragar för att minska rörelsen i krängningshämmaren.

Emulsionsstötdämpare ingår i MBX8R-kitet med val mellan membran eller emulsion.

Ny batterilåda med hög volym och radioplatta.

Nytt fäste och mottagarlåda där elektriska strömbrytare från olika tillverkare kan monteras.

Vingbrickor i aluminium.

Bakre överarmslänk som är kompatibel med de nya bakre hjulupphängningarna.

Hårdare och lättare främre/bakre nedre armar finns som tillval.

OBS! Övrig nödvändig utrustning:

2-kanals sändare och 2 servon / mottagare / mottagarbatteri (platt pack) / .21-klass nitro-motor (endast chassikit) / ljuddämpare / grenrör / grenrörsfjädrar / däck / hjul / innerskum till hjul / motorstartsverktyg / verktyg och färg för karossmålning / bränsle

Kontakta oss för hjälp att hitta rätt kringutrustning för dig.

Teknisk data:

Bredd: 309 mm
Hjulbas: Justerbar 315–320 mm
Utväxlingsförhållande: 12,24:1

Differentialoljor:

Fram - #5,000 (B0322)
Mitten - #5,000 (B0322)
Bak - #2,000 (B0334)

Stötdämpare, fjädrar och krängningshämmare:

Fram:
#550 olja (B0333) | φ1,6 L70/9,25T stötdämparfjädrar (E2516) | φ1,3 8H kolvar (E2525) | φ2,3 mm krängningshämmare (E0164)

Bak:
#550 olja (B0333) | φ1,6 L86/10,75T stötdämparfjädrar (E0563) | φ1,3 8H kolvar (E2525) | φ2,7 mm krängningshämmare (E0168)

MSE2027
Kommentarer (0)
Det finns inga kundrecensioner just nu.